Nottingham – elektrické město

30.06.2014 00:00

Anglické město Nottingham intenzivně pracuje na elektrifikaci městské veřejné dopravy. Do září příštího roku se obyvatelé Nottinghamu mohou těšit na 50 nových elektrických vozidel.Nottingham – elektrické město

Nottingham – elektrické město
foto: Optare

V Nottinghamu jezdí již 22 elektrických autobusů anglické firmy Optare. Konkrétně jde o menší autobusy pro krátké a střední trasy – elektrické Optare Solo EV a Optare Versa EV.

V brzké době se k flotile přidá dalších 17 elektrobusů. Všech plánovaných 50 elektrických autobusů značky Optare dorazí do města do podzimu příštího roku.

“Nejnovější fáze pořízení 17 elektrických autobusů pro veřejnou dopravu na středních a lokálních tratích přijde na 5 milionů liber. V poslední fázi pořídíme do podzimu 2015 11 autobusů po frekventované trasy v centru města,” stojí v tiskovém prohlášení města Nottingham.

“Jde o vítaný přírůstek pro vozový park autobusů určený pro střední tratě, kterým zajišťujeme, že místním obyvatelům je poskytována veřejná doprava zdarma s ohledem na životně důležité zdravotní otázky. Tyto autobusy nám pomohou nadále razit cestu k efektivnější a zelenější dopravě. Používání elektrobusů již přispělo ke snížení hluku a zlepšení kvality ovzduší ve městě. Používání elektrobusů se rozšíří po celém městě, přičemž celkový počet autobusů v Nottinghamu stoupne do záři 2015 na 50 a náš elektrický vozový park bude největší v Evropě,” komentovala Jane Urquhart z oboru veřejné dopravy ve městě Nottingham.

CFRP

Optare Versa EV a Optare Solo EV
foto: Optare

Město je na elektromobiltu velmi dobře připraveno. Díky vládní podpoře je v Nottinghamu 27 pomalých (nočních) dobíječek a 3 denní rychlá dobíjecí místa. Na autobusových stanicích a v depech je dalších 30 dobíjecích míst. V blízké době pak vznikne dalších 20 nových dobíjecích stanic. 

Díky bezplatné veřejné elektrické dopravě se vedení města snaží snížit emise CO2 v Nottinghamu mezi roky 2015 a 2026 o 26 %. Důležité jsou také rozpočtové úspory. Elektrické autobusy ušetří na pohonných hmotách každý rok 1 milion liber.

Něco málo k samotným autobusům. Solo EV pohání elektrický motor o výkonu 150 kW. Podle výrobce lithium-železo-fosfátová (LiFePO4) baterie až na 150 km jízdy. Dvě palubní 7,5kW nabíječky dobijou baterie zhruba za šest hodin. Při použití externí 50 kW nabíječky se doba zkracuje na dvě hodiny. V nejdelší verzi Solo EV je 37 míst pro sezení a 21 pro stání. 

Elektrická výzbroj a výkony autobusu Versa EV jsou prakticky identické. V nejdelší verzi najde místo 44 sedících a 23 stojících cestujících.

 

Zdroj: hybrid.cz